کارآزمایی بالینی برای ارزیابی یک داروی تجربی برای COVID-19 در حال انجام است

5 آوریل 2020-سیستم بهداشت و درمان مونتیفیور و کالج پزشکی آلبرت انیشتین به یک کارآزمایی بالینی برای ارزیابی داروی تجربی  Remdesivir، برای معالجه افراد مبتلا به عفونت شدیدCOVID-19 ، پیوستند. انستیتوی ملی آلرژی و بیماریهای عفونی آمریکا (NIAID) که بخشی از انستیتوی ملی بهداشت است، حامی این تحقیق است. این روش درمانی می تواند به افرادی که عوارض جدی ریوی را در نتیجه ی ابتلا بهCOVID-19  تجربه کرده اند، کمک کند. ثبت نام برای این تحقیق از ماه مارس آغاز شده و هنوز ادامه دارد.

مونتیفیور و کالج پزشکی آلبرت انیشتین یکی از 46 سایت آزمایش این دارو در سراسر کشور هستند. انستیتوی ملی آلرژی و بیماریهای عفونیتلاش بین المللی چند مرکزی را برای تعیین اثربخشی و ایمنی دارویRemdesivir ، - یک داروی ضد ویروس با طیف گسترده-، علیه عفونت ویروسیCOVID-19  راه اندازی کرد. Remdesivir نتایج بسیار خوبی را در مدلهای حیوانی سندرم حاد تنفسی حاد(SARS)  و سندرم تنفسی خاورمیانه (MERS)، که هر دو ناشی از کرونا ویروسهای انسانی هستند، ارائه داده است.

این کارآزمایی تصادفی، دو سو کور، کنترل شده با دارونما توسط محقق اصلی ای پروژه، پرفسور Barry Zingman، استاد پزشکی در کالج انیشتین و مدیر کلینیک بیماریهای عفونی، انجام می شود. او گفت: این کارآزمایی "تطبیقی" است، به این معنی که می تواند اصلاح شود و شامل سایر تحقیقات درمانی باشد و این انعطاف پذیری به ما امکان می دهد تا مراحل درمانی را به صورت مرحله به مرحله به آزمایش اضافه کنیم تا با ادامه ی همه گیری، درمان را بهبود بخشیم.

شرکت کنندگان در این کارآزمایی، بیمارانی هستند که در بیمارستان بستری هستند و عفونت کروناویروس آنها بصورت آزمایشگاهی تایید شده است، دارای عوارض ریوی،- از جمله صدای خس خس هنگام تنفس، نیاز به اکسیژن اضافی، رادیوگرافی اشعهX غیر طبیعی قفسه سینه که نشان دهنده ذات الریه است – هستند یا نیاز به دستگاه تنفس مکانیکی دارند.

افراد در گروه درمانی، در روز اول پذیرش در مطالعه، 200 میلی گرم رمدسیویر به صورت داخل وریدی دریافت می كنند و سپس روزانه 100 میلی گرم دیگر برای مدت زمان بستری در بیمارستان، در مجموع  تا 10 روز، دریافت می كنند. گروه دارونما حجم مساوی از محلول مشابه با Remdesivir دریافت می کند اما حاوی مواد غیرفعال است.

زیرساخت های کارآزمایی بالینی سیستم بهداشت و درمان مونتیفیور و کالج پزشکی آلبرت انیشتین در انتخاب و تأیید سریع آن برای مشارکت در این تحقیق نقش داشته است. هنوز هیچ درمانی برای درمانCOVID-19  توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده تأیید نشده است.

Remdesivir ، یک درمان ضد ویروسی تحقیقاتی است که توسط شرکت Gilead Sciences, Inc، تولید شده است.

منبع:

https://www.news-medical.net/news/20200405/Clinical-trial-to-evaluate-experimental-COVID-19-drug-is-underway-at-Montefiore-and-Einstein.aspx